activiteiten

Ieder jaar organiseren we allerlei activiteiten, feesten en vieringen. Hieronder vindt u een overzicht van de activiteiten die we gezamenlijk vieren, alle leerlingen en medewerkers van het Huygens lyceum zijn welkom.

Kerstviering
Op de laatste vrijdag voor de kerstvakantie vindt jaarlijks de kerstviering plaats. Een viering die voor en door onze leerlingen en medewerkers tot stand komt. Elk jaar is er een thema dat duidelijk gemaakt wordt door prachtige teksten, inspirerende voordrachten en herkenbare liedjes. Vergeet vooral de schoolband en het docentenkoor niet!

Deze viering kan voor ieder wat anders betekenen. Voor de een is het een viering van de geboorte van Jezus of de komst van nieuwe hoop, voor de ander is het een viering om de kerstvakantie in te luiden of om in de kerststemming te komen. Wat de betekenis voor uw zoon of dochter ook mag zijn, deze ochtend is de moeite waard erbij te zijn!

Paasviering
Op Goede Vrijdag vindt in de aula de jaarlijkse paasviering plaats. Het paasverhaal is een bijzonder verhaal, we staan stil bij Jezus die uit zijn graf is opgestaan. Door middel van muziek, teksten en gebeden wordt er duidelijk gemaakt welk thema er gekozen is.

Muziekavond
Elk jaar rond de voorjaarsvakantie worden er in theater de Schalm de muziekavonden van het Huygens Lyceum gehouden. Dit zijn twee avonden, waarop onze leerlingen hun talenten kunnen laten zien. Muzikale optredens, individueel of in een groep, dans, cabaret: van alles komt er voorbij! De avonden worden geopend en afgesloten door het schoolorkest met schoolband. Zoveel mogelijk leerlingen werken mee aan deze avonden. De presentatie wordt door leerlingen verzorgd, achter de schermen werken leerlingen, in de organisatie werken leerlingen mee; sommigen al bijna vanaf het begin van het schooljaar en werken mee aan de PR, kaartverkoop, etc. In november/december worden er audities gehouden voor deze avonden. Ook die dagen zijn een feest om mee te maken: er is veel talent, soms heel verrassend en altijd inspirerend!

De muziekavonden zijn al meer dan 30 jaar een groot evenement op onze school, waar uw zoon of dochter zich op een andere manier kunnen laten zien!

Theatergroep
De Huygens Theatergroep kenmerkt zich door een grote variatie in pluimage: van de acteur die wil schitteren op het toneel tot de leerlingen die hun technische vaardigheden inzetten. Van de leerling met beeldend talent tot de leerling die graag organiseert en regel. Een dwarsdoorsnede van de school beleeft zo het avontuur van samen theater maken. In dat proces worden ze op de diverse gebieden door professionals begeleid en gecoacht. Plezier en groei gaan hand in hand.

Bij de Huygens Theatergroep maakt een groep van zo’n 50 leerlingen elk jaar een voorstelling. Deze leerlingen zijn afkomstig uit alle jaarlagen vanaf klas 2. De voorstelling is iedere keer compleet anders én steeds erg de moeite waard. Leerlingen zijn actief op het gebied van spel, muziek, regie, dans, decor, kleding, schmink, film, pr, techniek of productie.

Het resultaat is ieder jaar een verrassende voorstelling met steeds een heel ander karakter.

Huygens-barbecue
Tegen het einde van het schooljaar vindt de Huygens-barbecue plaats. Dit gezellige etentje is speciaal voor leerlingen die zich bijzonder hebben ingezet voor onze school.