minilessen en informatiesessies

Wil je weten hoe het er aan toe gaat op de middelbare school? Kom dan op naar onze minilessen (voor leerlingen groep 7/8). Op twee avonden organiseren we tegelijkertijd een informatieavond voor jouw ouders:

• Minilessen: woensdag 15 november 2023 van 15:30 tot 17:30 uur.
  • Informatieavond ouders woensdag 15 november 2023 van 19:00 tot 20:30 uur en mininlessen 19:00 tot 20:30 uur.
  • Minilessen: vrijdag 23 februari 2024 van 15:30 tot 17:30 uur. U kunt via deze link naar de pagina waar kunt inschrijven vanaf 26 januari.
  • Minilessen: dinsdag 27 februari 2024 van 19:00 tot 20:30 uur. U kunt via deze link naar de pagina waar u kunt inschrijven vanaf 30 januari.
  • Informatieavond ouders: dinsdag 27 februari 2024 van 19:00 tot 20:30 uur

Jullie zijn van harte welkom! Vanwege het beperkte aantal plekken is inschrijving noodzakelijk (voor zowel leerling als ouder!). Inschrijven is mogelijk vanaf 4 weken voor de activiteit.

Het is als ouder niet nodig om mee te gaan met uw kind. Uw kind wordt altijd opgevangen en begeleid door onze brugklasleerlingen. U kunt in de middag wachten op uw kind in onze aula.

Programma minilessen en rondleiding (leerlingen groep 7/8)

Het programma voor de middag bestaat uit drie rondes. Je kiest minimaal 1 keer een rondleiding. Heb je de rondleiding als gedaan? Dan kies je in ronde 1 of 3 “geen les” en komt later of eindigt eerder:

•             vanaf 15.15 uur binnenkomst

•             15.30: Ronde 1, miniles of rondleiding

•             16.15: Ronde 2, miniles of rondleiding

•             16.50: Ronde 3, miniles of rondleiding

•             17.30: einde middag

Je kunt ook ’s-avonds minilessen volgen. Er zijn twee rondes, er is geen verplichte rondleiding:

•             vanaf 18.45 uur binnenkomst

•             19.00: Ronde 1, miniles of rondleiding

•             19.45: Ronde 2, miniles of rondleiding

•             20.20: einde avond

Je kunt op het inschrijfformulier kiezen uit diverse minilessen, er is vast iets bij wat jij leuk vindt. Ben je vorig jaar ook naar de minilessen geweest? Kies dan een ander lesje. De inhoud van de les kan hetzelfde zijn als vorig jaar.

Programma informatieavond (ouders van leerlingen groep 7/8)

Ouders kunnen op de informatieavond in november kiezen uit diverse onderwerpen, zoals Algemene informatie, Huygens Leren, Denkkracht/gymnasium of Ondersteuning. In februari is de informatieavond beperkter van opzet en kiest u voor de algemene informatie over het Huygens Lyceum. U kunt ook kiezen voor het Huygens stilte-café in de aula: hier kunnen ouders (met wat te drinken) wachten op hun kind, onze brochures bekijken of zelf even werken. Het programma volgt dezelfde tijden als de minilessen van de leerlingen.