02 Feb. 2023

Huygens Lyceum winnaar debatwedstrijd

Op 27 januari deed de debatgroep van het Huygens mee aan de Benelux-debatcompetitie in Leiden. Na een vroege ochtend en lange treinreis kwamen we aan op het Stedelijk Gymnasium Leiden. Het Huygens werd vertegenwoordigd door één Lagerhuis+team en twee retoricateams. Na een dag vol met spanning en debat, wist het retoricateam van Sarah en Stijn uit 6V de eerste prijs te bemachtigen. Het andere retoricateam van Sergei en Wu-Ji, beiden ook leerlingen uit 6V, werd derde in het klassement. Het Lagerhuis+team, bestaande uit Amani, Lucas, limin, Stijn, Linde, Krijn en Connor, is als zeventiende geëindigd van de 34 deelnemende teams. Kortom, het was en geslaagde dag waar iedereen nieuwe kennis heeft opgedaan en natuurlijk en gezellige tijd heeft gehad!

• debatwedstrijd 1.jpeg
  • debatwedstrijd 2.jpeg