ICT

ICT op het Huygens Lyceum

Je beschikt op het Huygens Lyceum over één schoolaccount, waarmee je toegang hebt tot de volgende systemen. Je inlognaam en wachtwoord zijn hetzelfde:

• Computers/laptops van school
  • Office 365
  • Magister
  • Eduroam (wifi)

Je hebt ook een eigen Huygens emailadres. Daarmee kan de school jou bereiken. Het is belangrijk om dagelijks je schoolmail te bekijken. Je mailadres is je leerlingnummer en daarna @leerling.huygenslyceum.nl. Bijvoorbeeld: 12345@leerling.huygenslyceum.nl

Je mag op de volgende plekken werken op de computer/laptop:

• In het klaslokaal als de docent dit toestaat
  • In de mediatheek kun je in stilte werken
  • Op de leerpleinen kun je rustig overleggen en samenwerken, wanneer hier geen les wordt gegeven.

Computers en laptops worden op school alleen gebruikt voor schoolwerk. We hebben hiervoor de volgende afspraken:

• Niet gamen.
  • Geen muziek, video’s of andere grote media- of installatie bestanden downloaden.
  • Sommige sites zijn verboden op school. Als je op verboden sites komt, krijg je hiervan een melding te zien.
  • Het inloggen op het account van iemand anders is niet toegestaan.
  • Het niet volgen van deze regels kan leiden tot sancties. Daarnaast is er beleid op het gebruik van Sociale Media: Beleid omgaan met Sociale media (christiaanhuygenscollege.nl)

Bij ons op school is het handig om bepaalde informatie direct te kunnen bereiken. Daarom staat hieronder voor jullie een overzicht van de belangrijkste links die je nodig hebt.