Het Huygens Leren

Huygens Leren

We helpen je het beste uit jezelf te halen. Onze aanpak noemen we ‘Huygens Leren’, waarbij we inzetten op jouw ontwikkeling. Zo kun je ontdekken wie je bent, wat je doelen zijn en wat je wil bereiken. Dat zorgt ervoor dat je gemotiveerd bent om te leren en om te blijven ontwikkelen, ook met het oog op de toekomst na het Huygens. Bij het ‘Huygens Leren’ gaan we uit van de 3 V’s: VIP, VAK en VERDER.

VIP
Je komt naar school om te leren en dat lukt alleen als je lekker in je vel zit. Het gaat om jou, jij bent belangrijk. We willen je daarom goed leren kennen, je mentor speelt daarin de hoofdrol. Elke brugklas heeft twee mentoren, die zie je elke dag het eerste uur in de VIP-les. De mentoren zijn er vooral om je te helpen ontdekken waar je talenten liggen, wat je interessant en belangrijk vindt. Zo werk je aan je eigen ontwikkeling! In de VIP-les leer je ook hoe je huiswerk kunt plannen in een speciale agenda en krijg je tips hoe je het beste kunt studeren.

VAK
Wij geven jou goed onderwijs, uitdagend en inspirerend. Niet alleen uit boeken, maar ook met filmpjes, presentaties, excursies of door zelf aan de slag te gaan. Je volgt VAK-lessen zoals Nederlands, Frans, wiskunde, tekenen en science. Je krijgt les op het niveau dat bij jou past; we hebben aparte brugklassen voor havo, havo/atheneum en gymnasium. Bij het Huygens Lyceum zit je vanaf de eerste dag op de juiste plek, dat helpt je om je snel thuis te voelen én om het beste uit jezelf te halen.

VERDER
Tijdens de VERDER-lessen is er ruimte voor verdieping en ondersteuning. Ook ga je aan de slag met projecten die bij jouw talenten en interesses passen. Je kunt laten zien wat je allemaal in je mars hebt. Je leert plannen, zelf oplossingen zoeken en kennis delen. De VERDERprojecten dagen je uit om je verder te ontwikkelen, met kennis en ervaring die je hebt opgedaan in de VIP- en VAKlessen.

Meer weten over het Huygens Lyceum? Klik rechtsboven op 'groep 7 en 8'!

• icoon-vip-A.jpg
  • icoon-vak-A.jpg